Did You Smile Today ?

Assalammualaikum sahabat2..
comel kan gambar budak kecik kat atas ni..
dia buat muka mucuk.. hihi.. tapi yang menarik ttg gambar ni adalah kata2 kat gmbr ni
hari ni ana kurang senyum.. sedih juga.. bukan sesaja tak nak senyum
tapi hari ni macam2 jadi.. kenapa ana tak kuat..

daripada Jarir r.a memberitahu tentang Rasulullah saw:
“sejak aku memeluk Islam, Rasulullah saw tidak pernah menolak untuk melihatku dan Baginda tidak melihatku tapi dengan senyuman di wajahnya.” (muslim)

erm.. siapakah ana? adakah ujian ana lebih hebat daripada Baginda saw sampaikan senyum pun ana tak mampu? adakah cabaran hidup ana lebih daripada Baginda saw? adakah derita yang ana rasa lebih dari derita Baginda saw?

sebaknya hati ni, ana tak kuat.. tapi siapakah ana untuk berkata ana tak dapat senyum sebab ana ditimpa ujian yg sebesar zarah
sepatutnya ana senyum tabah

“smile, it is the key that fits the lock of everybody’s heart”

bibi raihana jgn lemah, kuat dan tabah untuk terus melangkah
perjalanan perjuang itu penuh dgn onak duri
jgn pernah mengalah..

2 thoughts on “Did You Smile Today ?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s